Ulotka reklamowa ostoją skutecznego marketingu
Pomimo dominacji reklam w internecie i mediach tradycyjnych, sprawdzone rozwiązanie w postaci ulotek reklamowych nadal funkcjonuje i ma się nadzwyczaj dobrze. Każdego dnia są drukowane w setkach tysięcy, a na większości zatłoczonych ulic miejskich można znaleźć rozdające je osoby. Na czym polega tajemnica sukcesu tej staromodnej, ale wciąż skutecznej metody reklamowej?
Ulotka a kwestie historyczne
Początki ulotek sięgają XV wieku, kiedy to Leopold Laubert, wydający swoje książki, chciał zareklamować je za pomocą małego, zapełnionego najważniejszymi informacjami świstka papieru. Była to innowacyjna, jak na tamte czasy metoda, szybko podpatrzona przez konkurencyjnych księgarzy, jak i inne branże. Sam rozwój tej formy marketingu był możliwy dzięki wynalezieniu druku przez słynnego Jana Gutenberga, którego stosunkowo niska cena pozwalała na wytwarzanie większej ilości ulotek, przekładając się na ich skuteczność.
Ewolucja formy i treści
Początkowo ulotki zachęcały głównie treścią zamieszczonych informacji. Potem duży wpływ na tę dziedzinę marketingu zaczęła mieć grafika. Obrazki, przyciągające uwagę odbiorców, sprawiały, że ich kolportowanie było jeszcze bardziej opłacalne. Dawniej używany papier kiepskiej jakości stopniowo zastępowano jego bardziej wytrzymałymi rodzajami, np. papierem kredowym. Obniżyły się także koszty produkcji, z racji wprowadzania udoskonalonych form druku. Wzrosła także ilość dziedzin, do których są wykorzystywane i na które zaczęły mieć duży wpływ, np. na kampanie wyborcze.
Niepozorne, ale dają efekty
Skuteczność tej formy marketingu potwierdzają badania stwierdzające, że ludzie częściej sprawdzają treść ulotek, niż np. spam mailingowy. Dochodzi do tego reakcja na zawarte na nich informacje, utrzymująca się na wysokim poziomie. Dzieje się tak dlatego, że ulotka jest namacalnym nośnikiem, czymś, co można dogłębniej poznać, a także przechowywać w domu. Robi to zaskakująco duża część społeczeństwa. Szczególnie odnosi się to do ulotek reklamujących usługi gastronomiczne, posiadające menu wraz z cennikiem. Są to powody, dzięki którym marketing pocztowy jest dalej często wybieraną alternatywą dla innych opcji.
Wydrukuj swoje arcydzieło
Obecnie zaskakującym może wydawać się przeniesienie drukarni ulotek w dużej mierze do internetu. Oferują one korzystniejsze terminy i warunki realizacji, przy jednocześnie wysokiej konkurencyjności. Jest to spowodowane dużą dynamiką rynku, ponieważ stale pojawiają się nowe firmy oferujące profesjonalne usługi. Jedną z nich jest lobos.promo, firma wyróżniająca się intuicyjnie zaprojektowaną stroną internetową, gdzie klienci z łatwością mogą sprawdzić obowiązujące ceny i zamówić dany projekt. Duże pole do popisu pozostawia także możliwość realizacji nietypowych zamówień, co sprzyja w uzyskaniu przez zainteresowanych unikalnego produktu.
"Nasza drukarnia internetowa umożliwia drukowanie ulotek we wszystkich najpopularniejszych formatach. Zapewniamy szybkie i profesjonalne drukowanie za pomocą nowoczesnych urządzeń drukujących" - https://lobos.promo/produkty/pokaz/ulotki_druk_cyfrowy/.
Opinie kłócące się z rzeczywistością
Ulotki, poprzez swoją dużą powszechność i otrzymywanie ich przez społeczeństwo w często niesprzyjających okolicznościach, zdobyły dość negatywną opinię. Jest to jednak błędna opinia, ponieważ sam rynek zarabia naprawdę zawrotne kwoty. Potwierdzić to może fakt, że kapitał potrzebny do założenia Inpostu , jego twórca Rafał Brzoska, zdobył poprzez sprzedaż firmy zajmującej się ulotkami. Kwota uzyskana poprzez sprzedaż wyniosła aż 15 mln euro. Roznoszenie ulotek jest idealne dla osób, potrzebujących szybkiego zarobku, np. nastolatków. Jest to dla nich jeden z niewielu sposobów, dzięki którym mogą w legalny sposób zarobić pieniądze, bez rezygnowania w nadmierny sposób z innych zajęć.
Warto zobaczyć
Dlaczego morfologia w ciąży jest ważna?
Egzotyczne masaże w turystycznym mieście Kraków