Fotografia produktowa – jak zachęcić klienta?
Reklama jest dźwignią handlu. Co do tego nikt nie ma już wątpliwości. Zdjęcia są w magazynach, na bilbordach, w gazetkach reklamowych i przede wszystkim w mediach społecznościowych. Mało kto wie, że pierwsze zdjęcie powstało 1826 roku. Jest ono zatytułowane Widok z okna Le Gras. Natomiast pierwszy sfotografowany człowiek to Polak, uczestnik wojen napoleońskich. Od tamtych czasów wiele się zmieniło. Nastąpił niesamowity rozwój technologiczny, który jest widoczny także w fotografii. Dzisiaj już nikogo nie dziwi fotografia cyfrowa, chociaż jeszcze 40 lat temu nikt nawet o takim wynalazku nie marzył. W związku z tym, że konkurencja na rynku w wielu branżach jest bardzo duża, robienie zdjęć jest kluczowym elementem każdej kampanii reklamowej. Dlatego tak ważna stała się fotografia produktowa.
Co to jest fotografia produktowa/reklamowa?
Najprościej rzecz ujmując jest to fotografia, która ma na celu zaprezentowanie produktu w taki sposób, aby można go było z łatwością sprzedać. Dlatego fotografowane produkty muszą być przedstawione w jak najbardziej korzystny sposób, aby zachęcić klienta do nabycia właśnie tej konkretnej rzeczy. Obecnie można korzystać z wielu programów komputerowych do obróbki zdjęć, które pozwalają stworzyć bardzo dobre zdjęcia.
W fotografii produktowej bardzo ważne jest prawidłowe oświetlenie produktu. Można oczywiście skorzystać ze światła dziennego, jednak większość profesjonalistów decyduje się na pracę w studio. Gdzie zatem wykonać najlepsze zdjęcia reklamowe?
Fotografia produktowa – Studio Prototu
Zacznijmy od tego, że system składania zamówień w Studio Prototu jest bardzo łatwy. Jeśli omówimy wszystkie szczegóły, Prototu wysyła kuriera do naszej firmy. W ten sposób nie musimy zawracać sobie głowy dostarczaniem produktu, który ma być fotografowany. Istotne jest natomiast, jaki rodzaj fotografii nas interesuje. Możemy wybrać packshot. Jest to zbiór fotografii, które przedstawiają rzecz na jednolitym tle. Wykonuje się je pod różnym kątem, dzięki czemu produkt jest dobrze zaprezentowany z uwzględnieniem wszystkich detali. Najczęściej wybierane jest białe tło, jednak istnieje możliwość dopasowania według życzeń klientów.
Ciekawym rozwiązaniem są także zdjęcia 360°/3D. Jest to kreatywnie wykonana prezentacja, podczas której można przybliżać oraz obracać produkt tak, aby zobaczyć go z każdej perspektywy. Interaktywne prezentacje są coraz bardziej popularne. Dzięki nim konsumenci mogą lepiej poznać oglądane rzeczy, co często ułatwia podjęcie decyzji o zakupie.
Niezależnie od tego, na jaką opcję się zdecydujemy, otrzymujemy profesjonalnie wykonaną fotografie dostosowaną do potrzeb e-handlu oraz do druku. Istotne jest natomiast, że w Prototu pracują nie tylko fotografowie, ale również specjaliści os marketingów. Dzięki temu wszystkie prezentacje oraz zdjęcia spełniają potrzeby ecommerce. Profesjonalni pracownicy firmy wiedzą, jak korzystać z najnowszych technologicznych osiągnięć, aby stworzyć zdjęcia reklamowe na najwyższym poziomie.
Warto zobaczyć
Uchwyć piękne momenty z wakacji. Smartfony z...
Pierścionki z brylantem